Nieuw in het bestuur

1 november 2018

Mijn naam is Els van den Tillaard en sinds kort zit ik in het bestuur van Stichting Help Sierra Leone. Ik zal kort iets vertellen over mezelf en waarom ik me graag wil inzetten voor deze stichting.

Mijn man en ik hebben geen biologische kinderen, maar wij hebben wel altijd veel kinderen om ons heen (gehad). Een van die kinderen was Alfred.

Alfred ontvluchtte 25 jaar geleden de oorlog in Sierra Leone. Als verstekeling op een Nederlands schip, kwam hij ons land binnen. Wij hielpen hem zoveel mogelijk en hij ging horen tot de Afrikaanse tak van onze familie.

Zo’n zes jaar geleden ging Alfred voor het eerst weer terug naar Sierra Leone. Hij zag in zijn geboorteland veel mogelijkheden en wilde daar een toekomst opbouwen. Na enige oriĆ«ntatie besloot hij een transportbedrijf op te zetten.

Daarna vroeg hij regelmatig aan ons om eens langs te komen: hij wilde ons zijn land en bedrijf laten zien. Aangezien ik niet zo’n avonturier ben, hield ik de boot een beetje af.

Totdat wij eind vorig jaar hoorden, dat hij een dochtertje gekregen had en haar Els genoemd had…

Begin dit jaar zijn we naar Sierra Leone gegaan.

Wij kenden de Stichting Help Sierra Leone vaag en we hebben aan de stichting hulp/advies gevraagd voor onze reis. Wij dachten, als we toch in Sierra Leone zijn, kunnen we naast Elsje, misschien ook wel een paar projecten bezoeken.

Dat hebben we gedaan en we waren erg onder de indruk van wat er allemaal gedaan werd met behulp van de stichting. Daarnaast vonden we Sierra Leone ook een mooi land, met vriendelijke mensen.

Terug in Nederland besloot ik, om me actief te willen inzetten voor Sierra Leone. En dat hoop ik onder andere te doen door me te verbinden aan de Stichting Help Sierra Leone.