In Memoriam Vincent Sesay

28 september 2018

Op vrijdag 28 september ontvingen wij bericht vanuit Sierra Leone dat Vincent Sesay, pastor van een baptistengemeente en secretaris van onze partner Foundation Help Sierra Leone, met een ernstig herseninfarct naar het Connaught Hospital in Freetown was gebracht. Vrij kort daarvoor was hij betrokken geweest bij een ongeval waarbij hij een schouderblad had gebroken, dus wij vermoedden een verband. Alle aanwezige zorg werd ingezet, maar de situatie was zeer ernstig. Na een periode van angst en vrees is Vincent op 6 oktober overleden. Omdat de kerk hem als pastor op passende wijze, met veel sprekers en gasten, de laatste eer wilde bewijzen, heeft de begrafenis pas op 21 oktober plaatsgevonden.

Wij leven mee met zijn vrouw en vijf kinderen die hun man en vader moeten missen en enorm verdrietig zijn. Naast verdriet, hebben zij ook te maken met directe financiƫle gevolgen, want Vincent was kostwinner en er zijn amper sociale voorzieningen in Sierra Leone.

Ook wij zullen Vincent enorm missen. Hij voorzag ons als stichting van allerlei informatie en stelde nauwgezet verslagen en rapportages op. We hadden dus regelmatig contact. Daarnaast was hij als mens een trouw, vriendelijk en bescheiden persoon.Tijdens bezoeken aan Sierra Leone regelde hij op de achtergrond alles wat nodig was. Hij heeft ons laten zien hoe het dagelijkse leven in een straatarm land er echt uitziet. Maar hij heeft ons ook de schoonheid van het land laten ervaren.

Wij denken met ontroering en dankbaarheid aan hem terug!