Actie Omgekeerde Sinterklaas

Wat zet jij dit jaar op jouw verlanglijstje?
Die legoset of dat ene leuke spel? Je denkt vast niet aan een rekenschrift of aan tandpasta?
Maak deze Sinterklaas extra leuk en vier samen met alle katholieke basisscholen en de R.K. Parochie.

OMGEKEERD SINTERKLAAS
Een extra leuk Sinterklaasfeest, omdat je cadeaus geeft in plaats van krijgt. Versier een schoenendoos, vul hem met bijzondere cadeaus en verras een kind in Sierra Leone!

WAAR MOET IK ZIJN
Zondag 24 november, van 12.15 tot 14.00 uur, vieren we het Omgekeerd Sinterklaasfeest in de Katholieke Kerk in Houten aan de Loerikseweg 12.
Om 12.30 uur komt Sinterklaas met zijn Pieten met muziek, zang en klokgelui naar de kerk om de schoenendozen in ontvangst te nemen. Lever je cadeau in bij Sinterklaas en geef hem een hand of ga zelfs met hem op de foto. Van de Sint ontvang je een zakje pepernoten en een lootje met een nummer erop. Tegen het einde van het feest zal de Sint een aantal lootjes uit de pet van Piet halen. De winnaars van de loterij krijgen een leuke prijs!
Er zijn spelletjes te doen en voor koffie, thee en limonade wordt gezorgd.

WAT MAG ER IN DE DOOS?
Denk aan de volgende cadeautjes: Schoolspullen: schriften, pennen, (kleur)potloden, schrijfblok, gum, puntenslijper, etui, liniaal, kleurboek etc. Klein speelgoed: pop, auto, kleine bal, knuffel, jojo, pet, puzzeltje, ballonnen, knikkers, springtouw,muziekinstrument etc. Toiletartikelen: tandenborstel, tandpasta, een stuk zeep, spiegeltje, haarspullen, kam of borstel, toilettasje etc.
Het mogen zeker ook spulletjes van jezelf zijn. Eten en oorlogsspeelgoed zijn niet geschikt. Beperk daarnaast plastic verpakkingsmateriaal! Je kan zelf een doos vullen, maar mag dit ook samen met broers/zusjes/vriendjes doen.

HANDIG OM TE WETEN
Voorgaande jaren hebben we meegedaan met Actie Schoenmaatjes van Stichting Edukans, Stichting Edukans is gestopt met de actie. Gelukkig kunnen we het Omgekeerd Sinterklaasfeest voortzetten in samenwerking met “Stichting Help SierraLeone”.
Alle cadeaus komen via deze in Houten gevestigde stichting terecht op de basisschool in Samuya in Sierra Leone. Deze school is in 2009 gebouwd, met hulp van de Vastenaktie. Momenteel volgen hier ruim 400 leerlingen onder de twaalf jaar basisonderwijs. Er zijn geen (verzend)kosten aan deze actie verbonden. Uiteraard zijn ook kinderen van andere basisscholen van harte welkom.

Vragen? Mail Annemarie Lutz en Miranda Brandwijk – van Zijl (mirandavanzijl@kpnmail.nl).
Zie ook: https://www.pj23.nl/nieuws/show/232