Bruidsjurken

Helaas kunnen we tijdelijk geen bruidsjurken meer innemen!

Door de ebola zijn veel kinderen wees geworden. Zo is ook de mevrouw die de ”shop” beheerde overleden. Bij de Foundation, de stichting in Sierra Leone, hebben een 80 weeskinderen zich gemeld voor hulp. Zij gebruiken de verbouwde container nu die dienst deed als weddingshop.

Bewaar alstublieft uw jurk want we willen graag het project weer opstarten.
In de nieuwsbrief melden we weer hoe de stand van zaken is.

Gun uw trouwjurk een tweede leven!

Ook in Sierra Leone wordt er getrouwd. Het grote ideaal is om dat te doen in een mooie westerse trouwjurk. Maar dat ideaal is voor de meeste vrouwen onbereikbaar, veel te duur…

Graag willen wij hier bruidsjurken inzamelen die via een lopend vrouwenproject verhuurd zullen gaan worden. Op die manier komt zo’n mooie jurk binnen het bereik van arme vrouwen en levert het inkomsten op voor vrouwen van het project ‘Sisters Unite’.
Jurken die bij u al jaren in de kast hangen, met soms hier en daar een vlekje of gaatje, een beetje gedateerd misschien. Die jurken met geschiedenis, willen wij in Afrika graag een tweede leven geven!

SHSL Bruidshop

Al heel gauw kwam de vraag voor trouwpakken want de heren vonden het niet eerlijk dat de dames zulke mooie jurken konden huren en zij geen pak!
Dus mooie heren pakken zijn ook welkom!

Vanaf begin 2013 sturen we regelmatig bruidsjurken op.
In maart is Waterloo de “Weddingshop” geopend.
Het was direkt een succes want na zes weken was er zoveel opbrengst dat er een naaischool is opgericht. Van de opbrengst verhuur bruidsjurken kon men al 3 naaimachines kopen.